Kako svijet postaje sve digitalniji, tako će i vaš opskrbni lanac postati sve digitalniji. Saznajte više o digitalnoj transformaciji opskrbnog lanca i kako učiniti da funkcionira za vaše poslovanje.
Kada započinjete s poslom, broj veza koje razvijete s kupcima i dobavljačima je malen, a kao rezultat toga, tim vezama obično možete upravljati "ručno". Međutim, kako obujam poslovanja raste, održavanje čvrste kontrole nad rastućom mrežom veza i rezultirajućim komunikacijama postaje sve teže. A ostati povezan, ključan je — kako za današnje poslovanje, tako i za vaš budući rast. To je gdje digitalna transformacija dolazi. Pogledajmo kako davanje digitalnog pristupa svim vašim kupcima i dobavljačima može podržati povećanje vašeg poslovanja.
Tradicionalni lanac opskrbe naspram digitalnog lanca opskrbe
Digitalni lanci opskrbe često su hvaljeni zbog svoje sposobnosti da pruže bolju vidljivost i transparentnost. Međutim, neka vlasnička rješenja čine ove pogodnosti dostupnima samo ako svi u opskrbnom lancu imaju pristup istim digitalnim alatima. Integrirana rješenja poput EDI usluge omogućuju svima uživanje u prednostima digitalizacije, čak i vašim dobavljačima i klijentima koji ne koriste EDI.
Prije nego što zaronimo u prednosti digitalne transformacije, pogledajmo gdje točno leži razlika između tradicionalnih i digitalnih opskrbnih lanaca. Iako tradicionalni opskrbni lanci još uvijek uspješno podržavaju mnoga poduzeća, sve ih više zamjenjuju digitalne alternative.
Od ručnog do automatiziranog
Tradicionalni opskrbni lanac je linearan proces koji počinje tako da zaposlenik generira ponudu ili prima narudžbu, nabavi sirovine i transport i završava tako da gotov proizvod stigne do kupca. Svi potrebni i raznoliki koraci u ovom lancu provode se ručno, s malo ili nimalo automatizacije. Kao rezultat toga, ova vrsta opskrbnog lanca često je sporija, manje učinkovita i može biti sklonija ljudskim pogreškama od digitalnog.
Digitalni opskrbni lanac, s druge strane, u potpunosti koristi tehnologiju u svakom koraku procesa. Od primitka narudžbe, nabave, do distribucije, svaka faza se provodi pomoću automatiziranih sustava. To doprinosi bržem i učinkovitijem opskrbnom lancu.
Od dugih vremena do stvarnog vremena
Zbog ručne obrade, vrijeme isporuke u tradicionalnom opskrbnom lancu bit će dulje, a dugoročno širenje vašeg poslovanja može patiti od akumulirajućih učinaka ovog sporog tempa. Prihvaćanjem digitalizacije možete preuzeti veću kontrolu nad svojim opskrbnim lancem, obrađujući više narudžbi češće i bržu obradu većih količina. Ovo poboljšanje učinkovitosti opskrbnog lanca odmah smanjuje vrijeme isporuke. Za vaše klijente to može značiti dobivanje odgovora u stvarnom vremenu u svakoj fazi, a za vaše poslovanje — povećanje prihoda od prodaje i niže troškove.
Od odvojenog do integriranog
U tradicionalnom lancu opskrbe informacije su obično skrivene unutar svake tvrtke, što otežava dobivanje potpune slike onoga što se događa. To može dovesti do neučinkovitosti i
pogreške u najgorem slučaju i kašnjenja kritičnog protoka informacija u najboljem slučaju.
U digitalnom opskrbnom lancu, s druge strane, informacije se elektronički dijele između svih članova lanca. To omogućuje mnogo veću vidljivost, transparentnost i koordinaciju, što dovodi do učinkovitijeg i djelotvornijeg opskrbnog lanca.
Od lokalnog do međunarodnog
U tradicionalnom opskrbnom lancu, poduzeća se oslanjaju na lokalne resurse i ručne procese. Zbog toga može biti izazovno povećanje ili širenje na nova tržišta, posebno ako se morate brzo kretati kako biste uhvatili tržišne prilike. U digitalnom opskrbnom lancu poduzeća su povezana tehnologijom i nisu ograničena geografskom blizinom, što olakšava pristup globalnim resursima i podacima. Digitalizacijom opskrbnog lanca možete poboljšati učinkovitost, smanjiti troškove i steći uvid u svoje kupce i tržišta.
Što je digitalna transformacija opskrbnog lanca i kako funkcionira?
Digitalna transformacija opskrbnog lanca je proces korištenja digitalnih tehnologija za poboljšanje performansi vašeg opskrbnog lanca.
To će uključivati automatizaciju vaših procesa, povezivanje mnogih različitih sustava, prikupljanje i analiziranje podataka i korištenje prediktivne analitike koja će vam pomoći u donošenju boljih odluka. Digitalizacijom opskrbnog lanca možete postići značajna poboljšanja u učinkovitosti, produktivnosti i vidljivosti te ubrzati cjelokupno poslovanje.
Digitalna transformacija opskrbnog lanca može se činiti kao zastrašujući zadatak, ali ne mora biti. Evo koraka koje možete poduzeti da biste započeli:
1. Procijenite svoje trenutno stanje.
Prije nego poboljšate svoj lanac opskrbe, morate znati odakle krećete. To znači da pregledavate i bilježite svoje procese kako biste zabilježili kritične putove aktivnosti i također pomogli u identificiranju područja u kojima bi digitalne tehnologije mogle napraviti pozitivnu razliku.
2. Istražite svoje mogućnosti.
Nakon što znate kamo želite ići, potreban vam je plan koji će vam pomoći da tamo stignete. Možete digitalizirati svoje poslovne dokumente sa svim svojim dobavljačima i klijentima zapošljavanjem EDI platforme to omogućite svim svojim klijentima digitalnu interakciju s vama. Svi se oni mogu lako i jednostavno povezati.
3. Odaberite platformsko rješenje koje zadovoljava vaše potrebe.
Odaberite i implementirajte rješenje koje će vam pomoći da ostvarite svoju viziju digitalnog opskrbnog lanca. Prirodna razmatranja bit će:
– Vaše kratkoročne i dugoročne potrebe za kapacitetom
– Vaši planovi za brzinu širenja poslovanja
– Vaša razina internih tehničkih sposobnosti i kapaciteta i kako želite da se to razvija
– Složenost vaših poslovnih procesa; jesu li oni relativno standardni ili jedinstveni u vašem području?
Dok digitalna tehnologija mijenja lice poslovanja, njezina se uloga u opskrbnim lancima sporije usvaja jer zahtijeva predanost više organizacija. Međutim, dugoročna neizbježnost potpunog usvajanja digitalnih lanaca opskrbe znači da će tvrtke koje već danas prihvaćaju digitalne tehnologije biti najbolje pozicionirane za uspjeh u budućem okruženju lanaca opskrbe. A za one koji to rade, postoji niz razloga zašto će imati koristi od digitalnog pristupa svim dobavljačima u svom opskrbnom lancu.
- Omogućuje bolju komunikaciju i suradnju između svih uključenih strana.
- Dobavljačima daje mogućnost da prate svoje pošiljke i prate njihovu izvedbu u stvarnom vremenu.
- Tvrtkama pruža cjelovitu sliku njihovog opskrbnog lanca, čime se olakšava preventivna analiza kako bi se omogućilo prepoznavanje potencijalnih problema prije nego što se pojave.
Digitalizacija lanca opskrbe: Kako digitalizirati lanac opskrbe?
Jasno je da je digitalni lanac opskrbe više usklađen sa suvremenim poslovanjem i zahtjevima tržišta. Ali kako proširiti te prednosti na sve u vašem opskrbnom lancu? Evo četiri savjeta:
- U potpunosti iskoristite tehnologiju za automatizaciju svojih procesa.
- Koristite podatke za poboljšanje donošenja odluka u cijelom opskrbnom lancu.
- Koristite analitiku za prepoznavanje prilika za poboljšanje.
- Redovito komunicirajte sa svojim dobavljačima i kupcima kako biste bili sigurni da su svi na istoj stranici.
Ako želite u potpunosti automatizirati obradu svih svojih poslovnih odnosa s klijentima i dobavljačima, trebali biste se odlučiti za rješenja koja će vam to omogućiti. Proširene EDI funkcionalnosti poput Web EDI portala za dobavljače
omogućit će i vašim dobavljačima i kupcima koji ne koriste EDI da iskoriste prednosti digitalne transformacije, stoga nastavite čitati kako biste saznali više o tome što su oni i kako mogu poboljšati vaše poslovanje.
Web EDI portal za kupce
Web EDI portal za kupce kao dio paketa proširenih EDI funkcionalnosti, omogućuje većim tvrtkama da se brzo povežu s onim klijentima bez EDI mogućnosti i daju im pristup automatiziranim poslovnim procesima dobavljača. Distributeri mogu izravno i brzo pristupiti svim svojim poslovnim klijentima i potpuno digitalizirati te veleprodajne kanale.
Glavne prednosti Web EDI portala za kupce su:
- Potpuna integracija korisnika: za vašeg kupca sve je udaljeno samo nekoliko klikova i dostupno čak i ako sami ne koriste EDI sustav.
- Personalizacija cijene: cijene se mogu u potpunosti prilagoditi svakom kupcu, uz ciljane popuste na temelju specifične analize dosadašnjeg kupovnog ponašanja.
- Doseg lokalnog tržišta: korisnički portal radi kao višejezični B2B web shop koji omogućuje da vaša roba dopre do vaših kupaca širom svijeta…odmah.
- Kratko vrijeme izlaska na tržište za nove proizvode: sva nova izdanja proizvoda mogu se jednostavno brzo integrirati u vašu virtualnu trgovinu, tako da možete ostati ispred konkurencije.
- Brzina: portal za kupce omogućuje da se vaše narudžbe predaju brzo i bez grešaka. Čim se izvrši narudžba, sustav automatski provjerava dostupnost proizvoda i poduzima sljedeće korake.
- Automatizacija: smanjena je količina telefonske i e-mail korespondencije, dok je trgovačka transakcija ubrzana i učinkovitija.
- Dvosmjerni protok: korisnički portal podržava protok informacija s obje strane i čini razmjenu dokumenata lakšom, sigurnijom i pristupačnijom.
- Kontrola i praćenje: status narudžbe, fakture i ostali dokumenti su transparentni i dostupni u svakom trenutku.
- Bolje upravljanje: pojednostavljivanje procesa pruža nadograđeno iskustvo i veću učinkovitost i poslovnu vrijednost za sve uključene.
Web EDI portal za dobavljače
Uz pomoć Web EDI portala za dobavljače, kao dio paketa proširenih EDI funkcionalnosti , ne-EDI dobavljači mogu pristupiti automatiziranim poslovnim procedurama većih tvrtki i poboljšati komunikaciju s njima. Ovaj modul koristi i malim dobavljačima, koji ponekad nemaju vlastitu IT infrastrukturu, i tvrtkama, koje obično traže potpuno digitalni lanac opskrbe.
Evo glavnih prednosti Web EDI portala za dobavljače:
- Potpuna integracija dobavljača: proširite svoju mrežu jednostavnijim povezivanjem s manjim dobavljačima uz uspostavu personaliziranih odredbi i uvjeta za svakog dobavljača.
- Ubrzanje: portal dobavljača znatno skraćuje proces naručivanja. Ako imate veliki broj malih dobavljača, ovo je značajna ušteda vremena.
- Automatizacija: narudžbe se kreiraju automatski sa svom popratnom dokumentacijom (kao što su otpremnice, računi i potvrde), a cjenici se mogu automatski ažurirati.
- Dvosmjerni protok: komunikacija s dobavljačima odvija se na standardni B2B EDI način — s dokumentima koji se šalju i primaju s obje strane i automatski spremaju na ERP sustav.
- Kontrola i praćenje: kao i portal za kupce, portal za dobavljače omogućuje dubinski pregled statusa narudžbe u svakom trenutku.
- Bolje upravljanje: s portalom za dobavljače možete jednostavno nadograditi svaki aspekt vašeg upravljanja lancem opskrbe. Od izrade do završetka, rukovanje narudžbama je digitalizirano, a mogućnost pogreške svedena je na minimum.
Pokrenite svoj posao uz našu platformu jednostavnu za korištenje
Jasno je da je proširenje digitalnog pristupa svima u vašem opskrbnom lancu pametan potez - koristit će i vašem poslovanju i vašem klijentu. Ulaganjem u EDI platformu možete osigurati da svi u vašem opskrbnom lancu mogu iskoristiti prednosti najnovijih digitalnih alata i resursa. To će pomoći da vaše poslovanje bude učinkovitije i produktivnije, a istodobno će omogućiti neometano poslovanje na globalnoj razini.
Dakle, što čekate?
Kontaktirajte nas i već danas počnite širiti digitalni pristup svima u svom opskrbnom lancu!