Kako EDI smanjuje troškove? 5 dokazanih metoda

Je li vaša rastuća tvrtka suočena sa složenim, dugotrajnim i zbunjujućim postupkom od narudžbe do gotovine? Koriste li vaši trgovinski partneri već EDI integracije i traže li od vas da učinite isto? Ako je tako, vrijeme je da razmislite o B2B/EDI integraciji — standardnom načinu komuniciranja različitih vrsta informacija u zajedničkom formatu.


Unatoč svojoj reputaciji složenosti, EDI (Electronic Data Interchange) može značajno uštedjeti vrijeme i novac u komunikaciji između poduzeća. Ali kako kvantificirati te dobrobiti?

Ovaj članak neće dati točan izračun prednosti EDI-ja za vaše poslovanje, budući da je svaki posao jedinstven. Umjesto toga, cilj vam je dati ideju o tome što EDI čini dobrim i gdje identificirati pokretače vrijednosti.


Prijeđimo na to.


Vrijeme koje potrošite na proces od narudžbe do gotovine

Razmislite koliko dugo vi ili vaši zaposlenici provodite svaki dan unoseći narudžbenice

ili prodajne naloge i fakture... ili upisivanje skladišnih ili transportnih kretanja, otpremnice, itd.?


Uz EDI, obično ćete imati jednu osobu koja će obavljati nabavu i druge zadatke. Ovo smanjenje birokracije oslobađa vaš tim da se usredotoči na stvarne poslovne aktivnosti.


Što bi drugo vaši zaposlenici mogli raditi s tim viškom vremena? Oni su kreativni mozgovi vašeg poslovanja, sposobni pokretati inovacije i rast. Uostalom, nema puno kreativnosti u ručnom stvaranju narudžbenice, zar ne?


Mogućnost povećanja prodaje ili smanjenja izgubljenih prilika zahvaljujući EDI-ju

Postavljanje s EDI-jem olakšava uključivanje velikih novih trgovaca na malo: mnogi neće ni razgovarati o cijenama dok niste sposobni za EDI. Ovo je jasan izvor vrijednosti jer možete odmah procijeniti potencijalnu veličinu njihovih narudžbi.


S EDI-jem možete jednostavno dodati nove partnere i povećati prodaju postojećih jednostavno zato što je vaš proces od narudžbe do gotovine brz i učinkovit. Osim toga, EDI omogućuje vašim klijentima da cijeli vaš katalog drže online, što znači opsežniji popis proizvoda i veću potencijalnu prodaju.


Mogućnost povećanja marži poboljšanjem učinkovitosti vašeg opskrbnog lanca

Sve što povećava marže je super. Na primjer, prelazak s veleprodajne masovne prodaje na ponudu automatizacije isporuka putem EDI-ja može povećati vaš prihod za dodatnih 10-25% maloprodajne vrijednosti po artiklu prodanom online prodavačima. Ova promjena ne samo da poboljšava vašu kontrolu nad kanalom prodaje, već također povećava ukupnu profitabilnost.


Također možete provesti analizu cijene usluge za svoje najvrednije klijente, procijeniti profitne marže za svakoga i optimizirati svoje operativne troškove pomoću EDI-ja. Na primjer, automatizacija obrade narudžbi i upravljanja zalihama može značajno smanjiti troškove, pojednostaviti operacije i poboljšati ukupnu učinkovitost.


Poboljšana točnost podataka štedi vam novac na mnogo načina

Svatko tko je poslao proizvode velikom trgovcu na malo i bio financijski kažnjen zna da unos pogrešnih informacija u vaš sustav može imati skupe posljedice ako se dogodi pogreška. Dakle, izbjegavanje ručnog unosa naloga pomoću EDI-ja zapravo smanjuje rizik od kazni i kredita.


Točnost podataka također pomaže u upravljanju zalihama. Tvrtka koja koristi EDI za upravljanje zalihama može provjeravati svoje zalihe dnevno ili čak svaki sat, pružajući ažuriranja o kretanju zaliha u stvarnom vremenu. To ubrzava obradu narudžbi i omogućuje bržu dostavu kupcima optimiziranjem ruta isporuke. Također, drastično smanjuje vrijeme potrebno za obaveznu godišnju reviziju zaliha.


Ušteda papira i skladištenja dokumenata

Zaista se ne želite oslanjati na procese trgovanja temeljene na papiru u 21. stoljeću. Poduzeća koja to čine moraju pokriti troškove kao što su ispis obrazaca, poštarina, administrativni troškovi arhiviranja i dohvaćanja, unos podataka i ručna provjera valjanosti

informacija. Uz to, postoje glavobolje poput sporova oko narudžbenice ili plaćanja i usklađivanja faktura zbog pogrešaka poput nečitljivog rukopisa i ručnog unosa podataka. Zaustavite ove zastarjele procese i izračunajte koliko biste mogli uštedjeti s EDI-jem.


Također, uz EDI, nema potrebe za fizičkim ili dodatnim skladištenjem dokumenata. To čini pronalaženje dokumenata mnogo lakšim i bržim od rada s tradicionalnim papirnatim dokumentima ili onima koji su pohranjeni u raznim mapama i sustavima.


Zaključak: 

Ako želite kvantificirati uštedu troškova od EDI integracijske platforme, trebate provesti studiju specifičnu za vaše poslovanje. Što namjeravate postići? Namjeravate li koristiti EDI za naručivanje materijala, obradu narudžbi kupaca, predviđanje ili prijenos velikih datoteka? Ili sve što je rečeno? Ispitajte vrijeme i troškove onoga što će EDI sustav zamijeniti.


Ako vaše poslovanje raste i primate više od 10 narudžbi tjedno, EDI integracijsko rješenje vjerojatno je pravi izbor.


Još čekate? Automatizirajte svoje poslovanje i postanite REDOK korisnik.

Start writing here...

EDI pristupnik i EDI transakcije – objašnjenje